Nieuwe voetjes...


Dagelijks (nou ja bijna) volg ik het Sancho forum. Hierop heb ik al heel wat handige tips en links gevonden in de afgelopen jaren...

Via iemand op dit forum ben ik voor een leuk prijsje aan de volgende voetjes gekomen:



Het felbegeerde teflonvoetje:



Dit is een niet-pakkend voetje, met een gladde onderkant die goed over de stof glijdt. Dit is vooral handig voor materialen als leer en tafelzeil...

In het setje zat ook nog een bloemsteekvoet:


Volgens de Naaimachinegids  heeft het een cirkelvormige basis met inkepingen en een hendel die over de naaldschroef valt. de hendel is verbonden met een verende klip die met de naald mee beweegt. Een beugeltje in het midden dat naar links of rechts geschoven kan worden, bepaalt de diameter van de ronde bloemhoofdjes die je kunt maken.  En dan zou het er zo uit moeten zien: 


Weet nog niet in hoeverre ik dit ga gebruiken.

Wat me wel weer handig lijkt is het volgende voetje: de kantstikvoet.


Met behulp van de verticale rode strepen kun je rijen (sier)steken maken met exact gelijke tussenruimtes. De horizontale streep geeft aan waar de naald de stof in gaat, zodat je elke rij op dezelfde plek kunt beginnen.

Reacties

  1. Die bloemsteekvoet vind ik wel leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is wel leuk, maar heb nog niet echt een idee waar en hoe ik hem ga toepassen... Eerst maar eens uitproberen hihihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geloof dat ik helemaal niet in jouw koffer moet komen kijken.... daar word ik veel te hebberig van :) haha
    Goed gescoord!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts